Sunday, January 16, 2011

Mamakkk...., Kasi Penampar satuuuuu... !!!



Korang ingat lagi tak kes Pak Ali, anak melayu jati Penang yang berani gila bagi Ketua Menteri Lim Guan Eng makan penampar di KOMTAR?

Pak Ali bukan berani pasal dia ada kekebalan macam pemimpin parti cap keris. Pak Ali berani bukan kerana dia kamceng dengan Pak Menteri, tapi Pak Ali berani kerana tak tahan bila tengok kampung-kampung melayu dihuru harakan oleh Guan Eng.

Gua respek pada Pak Ali kerana dia sorang diri saja berani langgar Guan Eng dan sempat boh penampar dua tiga das. Ternyata Pak Ali lebih hebat dari Aduka Takguna yang lembik kena belasah di Rusila.

Pak Ali jadi lambang keberanian melayu di Penang. Satu melaya sdah tahu baii keberanian melayu sorang ni. Tapi sekarang ni gua musykil.., keberanian masyarakat mamak Penang macam mana pulak?

Kan sekarang ni tengah kecoh cerita bahawa ada satu cina DAP dah halau peniaga nasi kandar balik India. Bagi gua, kenyataan cina DAP ni adalah sangat perkauman dan melampaui batas sensitiviti baii... Bukan kecik punya rasis ni..

Heran jugak ye bila tengok mamak Penang rileks je dengan penghinaan cina DAP tu. Yang gua tahu, mamak ni kalau cakap bukan main lagi meletop, kalah bom atom dia punya gebang. Tapi takkanlah mamak Penang takut pada cina DAP ni kot?

Semalam gua tengok dalam berita, ada satu statement pemimpin muda parti cap keris yang berketurunan mamak Penang jugak. Bukan main dia punya maki hamun cina DAP ni dalam TV.., maklumlah dia pun mamak juga baii. mestilah terasa tuu..

Tapi, kalau setakat maki hamun depan kamera saja bukan berani tu namanya. Lu genggam telor depan kamera TV tu buat apa baii? Lu kumpullah seluruh kaum kerabat lu di Penang dan buat demonstrasi besar-besaran depan KOMTAR. Itu barulah orang respek sikit.

Lu ajak sekali wakil-wakil mamak dalam parti cap keris tu pergi jumpa si cina DAP di KOMTAR. Kalau lu semua anak jantan, bagi je penampar sorang sekali kat cina kiasu tu. Mau lembik dia gua rasa nanti baii..

Ini barulah dikatakan Ketuanan Mamak Penang.. Hahahaha... Setakat pung pang depan kamera saja sapa pun boleh.. Gua pun boleh jadi Ketua Penerangan Pemuda parti cap keris kalau setakat tu je beraninya.

Sekarang ni gua nak tengok, mamak Penang mana yang seberani Pak Ali? Jangan ada pulak yang claim Pak Ali tu keturunan mamak pulak. Keji betul kalau sapa fikir macam tu.

Dan kalau mamak Penang semua setakat berani genggam telor dibelakang kaunter nasi kandar je, confirm gua akan boikot makan nasi kandar selama 100 hari. Hahahaha....amacam..ada berani ke anney?