Sunday, January 16, 2011

Edisi Lawak Politik! Bahaya Homoseks tak kira sempadan...



Asyik-asyik cerita politik je mesti boring jugak kan.., so malam ni gua taknak cerita politik. Lagipun tak ada berita politik yang menarik untuk gua tulis malam ni nak bagi korang baca.

Jadi gua ambik keputusan untuk kongsikan cerita ni dengan korang. Nilaikan sendiri betapa bahayanya perangai Homoseks ni sehingga boleh membawa maut. Layannnn.....



Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Lubuk Punai. Disana ada 25 ekor Ayam betina dan seekor ayam jalak yang umurnya sudah lanjut di mamah masa.

Kerana merasa bahawa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu dengannya.

Dengan secara tidak sengaja, hal ini membuatkan si ayam jalak tua menjadi merasa tersaing. Lalu bibit cemburu dan hasad dengki mula menguasai dirinya. Dan bermulalah dia mengatur srategi untuk mengenakan ayam muda tersebut.


Ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sangat kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.


Ayam jalak muda: Banyak hensem lu punya muka, tua tak sedarkan diri. Lu tu dah tua dah tak larat dah.., so semua untuk gua sorang sahaja.

Ayam jalak tua : Ehhh...berlagak betul mamat seekor ni. Sapa kata aku tua tak larat lagi, ko jangan pandang rendah pada aku. Apa kata kalau kita mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini.

Ayam jalak muda : Aku memang pantang dicabar ni. Lu nak buat pertandingan apa? Nak berdebat ke? Gua tak layan debat dengan ayam ni baii.., gua debat dengan Perdana menteri je..

Ayam jalak tua : Taklah.., ni bukan pertandingan debat baii..., ni pertandingan lumba lari. Takkan ko takut lumba dengan aku?

Ayam jalak muda : Lu bagi je syaratnya baii..., gua ikut je. Lagipun dah confirm gua mesti menang menuju ke puncak Putrajaya.

Ayam jalak tua : Syaratnya macam ni..., lumbanya 400M.., tapi kerana aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.

Ayam jalak muda : Sett... Mesti lepas ni semua ayam kat sini jadi milik gua. Tak payah gua buat plan program 100 hari... Muahahahaha...

Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter..., baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra yang mengkagumkan.

Tetapi.., belum sampai 1 meter menyusul.., si ayam jalak muda terus mengelupur ditembak oleh pemilik ladang penternakan ayam tersebut.


Kata Pemilik Ladang : 'Kurang ajarrrrrr..... INI AYAM JALAK HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli, mesti dapat jenis yang suka lubang belakang. Sampaikan Ayam jalak tua aku pun dikejar. Mesti tak ada lain nak main belakanglah tu...




Moral of the Story...., selamatkanlah 'bahagian belakang' korang dari golongan Homoseks.

Kalau Ayam pun tahu bahaya perbuatan main belakang ni, korang jugak patut tolak orang politik yang kaki main belakang. Siapa dia..., lu fikirlah sendiri baiiii....Hahahahaha...