Sunday, January 16, 2011

Anak Pok Nik ditawar kontrak Highway Kelantan?



Gua tak tahulah anak Pok Nik yang mana satu tapi apa yang gua dapat tahu dari blog Tulang Besi, memang ada maklumat bahawa anak Pok Nik ditawarkan kontrak Lebuhraya Kelantan dibawah projek Pembangunan Koridor Timur.

Betul atau tak maklumat tu, korang kena pegi tanya kat budak Tulang tu. Korang carilah sendiri link blog dia yee...Yang gua musykil, kenapa pulak nak tawarkan kontrak Highway kat anak Nik Aziz? Baik bagi kat Husam sebab Husam lagi rapat dengan Nik Aziz tu.

Korang tahu tak bahawa Husam adalah umpama anak emas Nik Aziz di Kelantan. Sehingga pada satu ketika dulu, Husamlah yang paling layak menggantikan jawatan MB Kelantan kalau Nik Aziz turun dari kerusi MB tu.

Mengikut ulasan si Tulang ni, kontrak tu diberikan kepada anak Nik Aziz sebab nak suruh anak Nik Aziz tu pujuk bapak dia terima pelan Kerajaan Perpaduan. Hahh...kerajaan perpaduan lagiii...

Ini kerana, yang jadi penghalang plan Unity Government diantara PAS dan UMNO ni adalah Nik Aziz sendiri. Maklumlah, orang tua tu kan pernah beberapa kali menghalang isu perpaduan ni dibincangkan.

Malah, Nasharudin Timbalan Presiden PAS tu pun pernah kena halau keluar dari PAS oleh Nik Aziz hanya disebabkan bagi statement pasal Kerajaan Perpaduan ni dulu.

Gua heran satu perkara, kenapa dorang dalam PAS ni susah sangat nak berfikiran positif? Bukankah perpaduan tu dituntut dalam Islam? Dorang asyik melalak bahawa dorang tu parti Islam, tapi pada masa yang sama dorang jugak tolak apa yang Islam tuntut keatas umatnya.

Dorang ni gua tengok dah macam kepimpinan Mustafa Kammal Attatrturk di Turki la pulak. Dulu masa manusia sekular tu perintah Turki, pompuan boleh pakai tudung tapi diwajibkan pakai skirt. Sekular habis tu baii...

Macam tu lah jugak dengan segelintir manusia didalam parti bulan ni. Suruh ahli-ahli percaya bahawa parti dorang tu adalah parti Islam, tapi taknak pulak ahli-ahli dorang tu berkerjasama dengan umat Islam lain dalam negara.

Tapi, berkerjasama dengan si kafir yang tak kerat punai tu bolehlah pulak. Siap wala' lagi pada sorang kafir di Penang tu sebab dorang anggap dia sebagai setaraf dengan Khalifah Umar. Niamakahai punya pemikiran. Ada ke patut kafir disamakan dengan khalifah Islam?

Ini yang gua paling tak berkenan dengan PAS dari dulu lagi. Dorang lebih suka jadikan politik tu sebagai agama yang patut dilebihkan dari segalanya. Politik-politik lah baii...mana lu boleh lebihkan politik dari agama?

Walau apapun, gua tunggu je proses pelan perpaduan ni berjalan. Banyak info yang gua terima pasal agenda penyatuan melayu ni dikalangan NGO yang ada.

Kalau betul anak Pok Nik ni ditawarkan kontrak Highway kat Kelantan tu, ditambah pulak dengan kes menantu Pok Nik yang 'disetelkan', gua rasa tak lama dah proses kerajaan campuran ni akan berlaku.

Sekarang ni pun kata si Tulang Besi tu, dah 50% didalam PAS menyokong Kerajaan Perpaduan dilaksanakan diantara PAS dan UMNO. 30% berkecuali dan 20% menentang. So.., korang tunggu je lah ye. Kita hanya mampu merancang baii...Tuhan jua akan tentukan semuanya...